Materiały dla rodziców

Materiały dla rodziców

Zakładka "Materiały dla Rodziców" powstała z myślą o rodzicach/opiekunach, którym zależy na szybkim dostępie do najważniejszych informacji związanych z organizacją wycieczek szkolnych i warsztatów językowych ATAS.
Drogi Nauczycielu, zachęcamy zatem do udostępniania tych materiałów rodzicom, w których znaleźć mogą min.:

  • jak zrealizować Polski Bon Turystyczny z ATAS,
  • jakie środki bezpieczeństwa zostały wdrożone na wycieczkach,
  • wzory dokumentów, potrzebne do wypełnienia i dostarczenia przed wyjazdem itp.

Zapraszamy do zapoznania się z mini przewodnikiem dla rodziców, w którym informujemy jakie środki bezpieczeństwa zostały wprowadzone na wycieczkach szkolnych przez ATAS oraz jak rodzic może przygotować dziecko na wyjazd.

Pobierz plik PDF -> Bezpieczna wycieczka szkolna w dobie pandemii - materiały dla rodziców

Przewodnik dla rodziców - środki bezpieczeństwa na wycieczkach szkolnych 2020/2021 w dobie pandemii

Polski Bon Turystyczny - FAQ

1. W jaki sposób klient może otrzymać bon?
Bon jest dostępny na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Jeśli klient jest osobą uprawnioną, powinien zalogować się na swój profil na PUE ZUS. Następnie, z górnego menu wybrać należy zakładkę „Ogólny” i przejść do zakładki „Polski Bon Turystyczny” > „Mój bon”.

2. Czy bon wynosi 500 PLN na każde dziecko czy na rodzinę?
Świadczenie w formie bonu o wartości 500 zł przysługuje na każde dziecko, na które klient ma prawo do świadczenia wychowawczego albo dodatku wychowawczego. Bon jest wolny od podatku i nie wlicza się go do wysokości dochodu.

3. Czy bonem można płacić kilkakrotnie?
Tak, bonem można płacić wielokrotnie, aż do wyczerpania wysokości świadczenia w formie bonu lub dodatkowego świadczenia w formie bonu (na dziecko niepełnosprawne).

4. Czy można wymienić bon na gotówkę?
Nie można wymienić bonu na gotówkę, inne środki płatnicze ani inne środki wymiany.

5. Czy można skorzystać z wypoczynku po 31 marca 2022 r., za który zapłaci się bonem?
Tak, jeśli klient zapłaci za pomocą bonu do 31 marca 2022 r. (dokona rezerwacji usługi w przyszłości).

6. Czy bonem można opłacić wyjazd zagraniczny?
Nie. Za pomocą bonu można zapłacić za usługi hotelarskie i imprezy turystyczne świadczone na terenie Polski przez przedsiębiorstwa turystyczne i organizacje pożytku publicznego, które przystąpiły do projektu Polski Bon Turystyczny. Listę tych podmiotów znaleźć można na stronie Polskiej Organizacji Turystycznej (POT) www.bonturystyczny.gov.pl, www.pot.gov.pl oraz
www.polska.travel.

7. Jeśli impreza turystyczna, w której uczestniczy klient, będzie obejmowała jakiś element zagraniczny, np. zwiedzanie Krakowa i Pragi – co wtedy?
Ustawa wymaga, aby usługi hotelarskie lub imprezy turystyczne były świadczone na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Jeśli więc dana impreza zawiera w sobie element zagraniczny, to nie może zostać sfinansowana za pomocą bonu.

8. Co trzeba zrobić, aby zapłacić za pomocą bonu za usługi hotelarskie lub imprezy turystyczne?
Jeśli klient aktywuje bon na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, czyli uzupełni swój aktualny mail i numer telefonu komórkowego, otrzyma mailem kod obsługi płatności. Kod będzie też mógł sprawdzić na swoim profilu na PUE w zakładce „Polski Bon Turystyczny” > „Mój Bon”.
Kod ten klient podaje gdy płaci za usługi. Następnie otrzymuje na numer telefonu komórkowego SMS z kodem potwierdzającym tę płatność. Musi go podać sprzedawcy, aby sfinalizować transakcję.

9. Czy osoba, która chce zapłacić bonem musi okazać w recepcji jakiś dokument?
Nie. Osoba, która chce zapłacić bonem za usługę, poda kod obsługi płatności, który otrzymała mailem. Może go także sprawdzić na swoim profilu na PUE. Następnie poda kod potwierdzający płatność, który otrzyma SMS-em w czasie transakcji.

10. Czy faktury za pobyt będą miały być adresowane na Kowalskiego czy na ZUS? Czy na FV będzie musiała być szczegółowa adnotacja o dziecku / bonie?
Nabywcą usługi hotelarskiej lub imprezy turystycznej jest klient, nie jest nim ZUS. Tym samym paragon lub fakturę należy wystawić klientowi. Ustawa o Polskim Bonie Turystycznym nie wymaga, by na fakturze była szczegółowa adnotacja o dziecku.

11. Czy jeżeli rodzina za część płaci bonem, za część dopłaca, to dostaje paragon/ fakturę za całość czy za część, którą dopłaca?
Paragon lub fakturę wystawioną na osobę fizyczną przedsiębiorca wystawia na łączną kwotę.

12. Mam problemy techniczne z przyjmowaniem płatności. Co muszę zrobić?
W przypadku problemów technicznych należy kontaktować się z infolinią Polskiego Bonu Turystycznego: 22 11 22

Loader