Jak zgłosić grupę na wycieczkę szkolną z ATAS?

Pierwszym krokiem jest wybranie jednego z programów i przedstawienie pomysłu na wycieczkę uczniom oraz ich rodzicom. Na tym etapie mogą Państwo dokonać wstępnej rezerwacji terminu w naszym biurze (na okres od 2 do 4 tygodni w zależności od oferty). Na życzenie pracownicy ATAS mogą dostarczyć pomocne materiały – katalogi, plakaty czy dedykowane już ulotki z wybranym terminem i programem wycieczki.

Po przedstawieniu programu wycieczki zainteresowanym następnym krokiem jest zebranie zaliczki. W przypadku najpopularniejszych wyjazdów 6-dniowych zaliczka wynosi 300 zł. Mając zaliczkę od wszystkich uczestników dyrektor szkoły lub upoważniony przez dyrektora nauczyciel podpisuje umowę z biurem. Jest to umowa grupowa pomiędzy szkołą jako organizatorem wyjazdu a firmą ATAS.

Na 6 tygodni przed wyjazdem należy wpłacić pozostałą kwotę w PLN za imprezę. Na 4 tygodnie przed terminem wycieczki należy dostarczyć do biura listę uczestników wraz z kartami uczestnictwa, podpisanymi przez rodziców. Uwaga – na kartach rodzice zaznaczają prośbę dot. otrzymania faktury vat.

Ilu uczniów powinna liczyć grupa?

Standardowe programy wycieczek są przygotowane dla grup liczących 48-51 uczniów + 4 nauczycieli. W przypadku grup liczących 39-47 osób obowiązują dopłaty według cennika w katalogu.

W przypadku tanich wyjazdów szkolnych (TWS) można pojechać z grupą 25 uczniów + 2 nauczycieli. Warunkiem odbycia się wyjazdu jest znalezienie innej grupy, która zdecyduje się na wyjazd w tym samym terminie. Wówczas obie grupy podróżują wspólnie jednym autokarem.

Jeśli mamy mniej niż 24 uczniów zainteresowanych wyjazdem możemy szukać dogodnego połączenia z inną grupą wykorzystując System łączenia grup. Mając sieć biur w Polsce i znając lokalizacje zgłoszonych szkół, staramy się połączyć grupy wskazujące ten sam program wyjazdu w przybliżonym terminie.

 

Czy ubezpieczamy uczestników wyjazdu?

Tak, uczestnicy są ubezpieczeni w AXA Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji S.A., ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW Polska – 5000 PLN, NNW Europa i Kraje Basenu Morza Śródziemnego – 2000 EUR, NNW Pozostałe Państwa Świata – 4000 EUR), kosztów leczenia (KL Europa i Kraje Basenu Morza Śródziemnego - 10000 EUR, KL Pozostałe Państwa Świata - 30000 EUR) oraz bagażu podróżnego (BP Europa i Kraje Basenu Morza Śródziemnego – 200 EUR, BP Pozostałe Państwa Świata – 400 EUR ).

Kiedy powinniśmy zgłosić ubezpieczenie od kosztów rezygnacji czy od chorób przewlekłych?

Można wykupić ubezpieczenie od kosztów rezygnacji (ubezpieczenie dobrowolne)– 3% całkowitej ceny imprezy (w ciągu 3 dni roboczych od podpisania umowy). Osoby przewlekle chore powinny wykupić ubezpieczenie od chorób przewlekłych (nie objęte głównym ubezpieczeniem) w cenie ok. 15 PLN/dzień.

Dlaczego ważne są dla nas informacje o alergiach, dietach, chorobach przewlekłych?
W momencie podpisywania umowy zgłoszenie prosimy o zgłaszanie alergii, specjalnych diet oraz informacji o chorobach przewlekłych. Dane te są niezbędne aby właściwie dobrać zakwaterowanie i np. nie kwaterować uczestnika, który ma alergię na sierść w rodzinie, która posiada koty. Informacje te należy też podać karcie uczestnika na czas wyjazdu grupy.

Dlaczego należy się doubezpieczyć w przypadku choroby przewlekłej?

Standardowe ubezpieczenie dla każdego uczestnika nie obejmuje chorób przewlekłych, dlatego dzieci cierpiące na tego rodzaju dolegliwości powinny zostać dodatkowo ubezpieczone. Ubezpieczenie można wykupić w biurze ATAS lub na własną rękę u wybranego ubezpieczyciela. Choroby przewlekłe to schorzenia których objawy utrzymują się dłużej niż 3 miesiące lub często nawracają, z definicji mają powolny początek i małe nasilenie objawów. Choroby przewlekłe to na przykład astma albo cukrzyca.

Czy uczestnik wycieczki powinien mieć kartę EKUZ?
Posiadanie karty EKUZ jest wskazane (czasem bardzo ułatwia ona kontakt z placówką medyczną), niemniej nasi uczestnicy są ubezpieczeni w AXA i pomoc udzielana jest w ramach ubezpieczenia.

 

Jak zorganizowana jest zbiórka wyjazdowa?

Autokar jest podstawiony pod szkołę o godzinie ustalonej z biurem, w zależności od miejsca wyjazdu i ilości miejsc kolejnych zbiórek (w przypadku łączenia grup). Zbiórka odbywa się 30 minut przed planowaną godziną odjazdu w miejscu ustalonym ze szkołą.

Czy biuro zapewnia kontrolę autokaru i kierowców w miejscu zbiórki?

Jeśli rodzice oczekują kontroli autokaru i kierowców przez policję, to zgłaszają do szkoły taką potrzebę i wówczas to szkoła (dyrektor, kierownik grupy lub wskazany rodzic) dokonują zgłoszenia wyjazdu na policję (najczęściej telefonicznie). Aby nie opóźnić wyjazdu grupy, prosimy o zgłoszenie policji podstawienia autokaru 30 minut przed godziną zbiórki (np. zbiórka dla uczestników 11.00, podstawienie autokaru na kontrolę policji 10.30, wyjazd grupy ok. 11.30). Wynika to z faktu, iż kontrola trwa ok. 45 minut i do zakończenia czynności uczestnicy nie będą wpuszczeni na pokład autokaru. Więcej informacji o zbiórce i kontroli policji znajdziesz tutaj: https://wycieczkiszkolne.atas.pl/blog-artykuly/51-zbiorka-przed-wycieczka

Jakie dokumenty są niezbędne/konieczne do udziału w wycieczce?

W przypadku wyjazdów zagranicznych konieczne jest sprawdzenie czy wszyscy uczestnicy wyjazdu posiadają ważne dokumenty tożsamości czyli paszport lub dowód osobisty. Do Wielkiej Brytanii obecnie można jeszcze podróżować z dowodem osobistym lub paszportem. Od marca 2019 po tzw. Brexicie może dojść do zmian w przepisach w wyniku których uznawane będą tylko paszporty. Aktualne informacje o przepisach związanych z podróżowaniem do Wielkiej Brytanii można znaleźć na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych oraz na stronie Ambasady Brytyjskiej.

 

Czy nauczyciele ponoszą koszty udziału w wycieczce?

Konkretny przedział cenowy naszych imprez wskazuje ilość miejsc bezpłatnych dla nauczycieli pełniących na wyjeździe swoje funkcje (kierownika czy opiekuna wycieczki). Stąd nauczyciele w tej ilości mają zapewnione przez ATAS zarówno świadczenia na miejscu, jak i bilety wstępu do zwiedzanych obiektów.

Jeśli mamy do czynienia z nietypowym podziałem podgrup na wspólny wyjazd, może dojść do sytuacji, że grupka życzy sobie wyjazd 2 opiekunów, a ATAS zapewnia 1 bezpłatne miejsce. W takiej sytuacji staramy się przedstawić wycenę kosztów dodatkowego opiekuna.

 

Ile czasu zajmuje podróż autokarem z Polski do Wielkiej Brytanii?

Podróż autokarem od granicy polsko-niemieckiej do Londynu zajmuje około 16-18 godzin. Łącznie z przejazdem z wybranego miasta w Polsce (w zależności od miejsca zamieszkania) przejazd może potrwać około doby. Z tego powodu do długiej podróży autokarem należy się odpowiednio przygotować. Warto zabrać suchy prowiant na drogę, a także małą poduszkę oraz śpiwór lub koc do spania w autokarze.

Uwaga! Przypominamy, iż przed granicą odbywa się postój, który umożliwia zakup we własnym zakresie ciepłego posiłku w dniu wyjazdu i w dniu powrotu

 

Ile czasu zajmuje podróż na wycieczkę do Włoch?

Do Wenecji, która jest pierwszym zwiedzanym miastem na obu wyjazdach jedzie się około 12 godzin. Łącznie z przejazdem z wybranego miasta w Polsce (w zależności od miejsca zamieszkania) przejazd może potrwać około 20 godzin.

 

Jak wygląda przeprawa promowa w Calais i ile trwa?

Przeprawa promowa trwa około 1,5 godziny. Wszyscy uczestnicy obozu opuszczają autokar i udają się na pokład promu. W drodze do Londynu jest to dobra okazja, aby się odrobinę odświeżyć i rozprostować nogi. Na pokładzie promu znajdują się sklepy, restauracje i liczne toalety. Dodatkowo w drodze do Dover z pokładu promu można podziwiać piękne klify w Dover. Walutą obowiązującą na promie jest już GBP, ale można płacić w EUR, tylko reszta należności zostanie już przeliczona na GBP.

 

Czy można otrzymać fakturę VAT za udział w wycieczce?

Tak. Najczęściej po powrocie grupy z imprezy, biuro ATAS przygotowuje faktury dla tych, którzy zaznaczyli deklarację na karcie uczestnika. Najbardziej popularnym scenariuszem jest wysyłka wszystkich faktur na adres szkoły z nazwiskiem kierownika wycieczki. Wówczas do rodziców faktura trafia od nauczyciela przez ucznia.

Proszę pamiętać, że po pełnej płatności za uczestnika, rodzic fakturę może otrzymać wcześniej. Każdorazowo taka prośba wymaga informacji i kontaktu z biurem ATAS.

Faktura za zamówione świadczenia będzie wystawiona na nabywcę usługi zgodnie z poniższym rozróżnieniem:

- w przypadku gdy stroną umowy jest podmiot gospodarczy, faktura będzie wystawiona na ten podmiot,

- w przypadku gdy stroną umowy jest podmiot nie będący podmiotem gospodarczym, faktura może zostać wystawiona na szkołę publiczną, osobę fizyczną (uczestnika, rodzica/opiekuna prawnego uczestnika) lub innym podmiot dofinansowujący świadczenia objęte niniejsza umową i nie będący podmiotem gospodarczym (fundację, gminę, powiat).

 ebookWycieczkiszkolne2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.