Jak zgłosić grupę na wycieczkę szkolną z ATAS?

Pierwszym krokiem jest wybranie jednego z programów i przedstawienie pomysłu na wycieczkę uczniom oraz ich rodzicom. Na tym etapie mogą Państwo dokonać wstępnej rezerwacji terminu w naszym biurze (na okres od 2 do 4 tygodni w zależności od oferty). Na życzenie pracownicy ATAS mogą dostarczyć pomocne materiały – katalogi, plakaty czy dedykowane już ulotki z wybranym terminem i programem wycieczki.

Po przedstawieniu programu wycieczki zainteresowanym następnym krokiem jest zebranie zaliczki. W przypadku najpopularniejszych wyjazdów 6-dniowych zaliczka wynosi 300 zł. Mając zaliczkę od wszystkich uczestników dyrektor szkoły lub upoważniony przez dyrektora nauczyciel podpisuje umowę z biurem. Jest to umowa grupowa pomiędzy szkołą jako organizatorem wyjazdu a firmą ATAS.

Na 6 tygodni przed wyjazdem należy wpłacić pozostałą kwotę w PLN za imprezę. Na 4 tygodnie przed terminem wycieczki należy dostarczyć do biura listę uczestników wraz z kartami uczestnictwa, podpisanymi przez rodziców. Uwaga – na kartach rodzice zaznaczają prośbę dot. otrzymania faktury vat.

Ilu uczniów powinna liczyć grupa?

Standardowe programy wycieczek są przygotowane dla grup liczących 48-51 uczniów + 4 nauczycieli. W przypadku grup liczących 39-47 osób obowiązują dopłaty według cennika w katalogu.

W przypadku tanich wyjazdów szkolnych (TWS) można pojechać z grupą 25 uczniów + 2 nauczycieli. Warunkiem odbycia się wyjazdu jest znalezienie innej grupy, która zdecyduje się na wyjazd w tym samym terminie. Wówczas obie grupy podróżują wspólnie jednym autokarem.

Jeśli mamy mniej niż 24 uczniów zainteresowanych wyjazdem możemy szukać dogodnego połączenia z inną grupą wykorzystując System łączenia grup. Mając sieć biur w Polsce i znając lokalizacje zgłoszonych szkół, staramy się połączyć grupy wskazujące ten sam program wyjazdu w przybliżonym terminie.

 

Czy ubezpieczamy uczestników wyjazdu?

Tak, uczestnicy są ubezpieczeni w AXA Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji S.A., ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW Polska – 5000 PLN, NNW Europa i Kraje Basenu Morza Śródziemnego – 2000 EUR, NNW Pozostałe Państwa Świata – 4000 EUR), kosztów leczenia (KL Europa i Kraje Basenu Morza Śródziemnego - 10000 EUR, KL Pozostałe Państwa Świata - 30000 EUR) oraz bagażu podróżnego (BP Europa i Kraje Basenu Morza Śródziemnego – 200 EUR, BP Pozostałe Państwa Świata – 400 EUR ).

Kiedy powinniśmy zgłosić ubezpieczenie od kosztów rezygnacji czy od chorób przewlekłych?

Można wykupić ubezpieczenie od kosztów rezygnacji (ubezpieczenie dobrowolne)– 3% całkowitej ceny imprezy (w ciągu 3 dni roboczych od podpisania umowy). Osoby przewlekle chore powinny wykupić ubezpieczenie od chorób przewlekłych (nie objęte głównym ubezpieczeniem) w cenie ok. 15 PLN/dzień.

Dlaczego ważne są dla nas informacje o alergiach, dietach, chorobach przewlekłych?
W momencie podpisywania umowy zgłoszenie prosimy o zgłaszanie alergii, specjalnych diet oraz informacji o chorobach przewlekłych. Dane te są niezbędne aby właściwie dobrać zakwaterowanie i np. nie kwaterować uczestnika, który ma alergię na sierść w rodzinie, która posiada koty. Informacje te należy też podać karcie uczestnika na czas wyjazdu grupy.

Dlaczego należy się doubezpieczyć w przypadku choroby przewlekłej?

Standardowe ubezpieczenie dla każdego uczestnika nie obejmuje chorób przewlekłych, dlatego dzieci cierpiące na tego rodzaju dolegliwości powinny zostać dodatkowo ubezpieczone. Ubezpieczenie można wykupić w biurze ATAS lub na własną rękę u wybranego ubezpieczyciela. Choroby przewlekłe to schorzenia których objawy utrzymują się dłużej niż 3 miesiące lub często nawracają, z definicji mają powolny początek i małe nasilenie objawów. Choroby przewlekłe to na przykład astma albo cukrzyca.

Czy uczestnik wycieczki powinien mieć kartę EKUZ?
Posiadanie karty EKUZ jest wskazane (czasem bardzo ułatwia ona kontakt z placówką medyczną), niemniej nasi uczestnicy są ubezpieczeni w AXA i pomoc udzielana jest w ramach ubezpieczenia.

 

Jak zorganizowana jest zbiórka wyjazdowa?

Autokar jest podstawiony pod szkołę o godzinie ustalonej z biurem, w zależności od miejsca wyjazdu i ilości miejsc kolejnych zbiórek (w przypadku łączenia grup). Zbiórka odbywa się 30 minut przed planowaną godziną odjazdu w miejscu ustalonym ze szkołą.

Czy biuro zapewnia kontrolę autokaru i kierowców w miejscu zbiórki?

Jeśli rodzice oczekują kontroli autokaru i kierowców przez policję, to zgłaszają do szkoły taką potrzebę i wówczas to szkoła (dyrektor, kierownik grupy lub wskazany rodzic) dokonują zgłoszenia wyjazdu na policję (najczęściej telefonicznie). Aby nie opóźnić wyjazdu grupy, prosimy o zgłoszenie policji podstawienia autokaru 30 minut przed godziną zbiórki (np. zbiórka dla uczestników 11.00, podstawienie autokaru na kontrolę policji 10.30, wyjazd grupy ok. 11.30). Wynika to z faktu, iż kontrola trwa ok. 45 minut i do zakończenia czynności uczestnicy nie będą wpuszczeni na pokład autokaru. Więcej informacji o zbiórce i kontroli policji znajdziesz tutaj: https://wycieczkiszkolne.atas.pl/blog-artykuly/51-zbiorka-przed-wycieczka

Jakie dokumenty są niezbędne/konieczne do udziału w wycieczce?

W przypadku wyjazdów zagranicznych konieczne jest sprawdzenie czy wszyscy uczestnicy wyjazdu posiadają ważne dokumenty tożsamości (paszport lub dowód osobisty). Osoby bez ważnych dokumentów nie będą dopuszczone do podróży. Karta EKUZ czy legitymacja szkolna nie są wymagane.

 

Czy nauczyciele ponoszą koszty udziału w wycieczce?

Konkretny przedział cenowy naszych imprez wskazuje ilość miejsc bezpłatnych dla nauczycieli pełniących na wyjeździe swoje funkcje (kierownika czy opiekuna wycieczki). Stąd nauczyciele w tej ilości mają zapewnione przez ATAS zarówno świadczenia na miejscu, jak i bilety wstępu do zwiedzanych obiektów.

Jeśli mamy do czynienia z nietypowym podziałem podgrup na wspólny wyjazd, może dojść do sytuacji, że grupka życzy sobie wyjazd 2 opiekunów, a ATAS zapewnia 1 bezpłatne miejsce. W takiej sytuacji staramy się przedstawić wycenę kosztów dodatkowego opiekuna.

 

Ile czasu zajmuje podróż autokarem z Polski do Wielkiej Brytanii?

Podróż autokarem od granicy polsko-niemieckiej do Londynu zajmuje około 16-18 godzin. Łącznie z przejazdem z wybranego miasta w Polsce (w zależności od miejsca zamieszkania) przejazd może potrwać około doby. Z tego powodu do długiej podróży autokarem należy się odpowiednio przygotować. Warto zabrać suchy prowiant na drogę, a także małą poduszkę oraz śpiwór lub koc do spania w autokarze.

Uwaga! Przypominamy, iż przed granicą odbywa się postój, który umożliwia zakup we własnym zakresie ciepłego posiłku w dniu wyjazdu i w dniu powrotu

 

Ile czasu zajmuje podróż na wycieczkę do Włoch?

Do Wenecji, która jest pierwszym zwiedzanym miastem na obu wyjazdach jedzie się około 12 godzin. Łącznie z przejazdem z wybranego miasta w Polsce (w zależności od miejsca zamieszkania) przejazd może potrwać około 20 godzin.

 

Jak wygląda przeprawa promowa w Calais i ile trwa?

Przeprawa promowa trwa około 1,5 godziny. Wszyscy uczestnicy obozu opuszczają autokar i udają się na pokład promu. W drodze do Londynu jest to dobra okazja, aby się odrobinę odświeżyć i rozprostować nogi. Na pokładzie promu znajdują się sklepy, restauracje i liczne toalety. Dodatkowo w drodze do Dover z pokładu promu można podziwiać piękne klify w Dover. Walutą obowiązującą na promie jest już GBP, ale można płacić w EUR, tylko reszta należności zostanie już przeliczona na GBP.

 

Czy można otrzymać fakturę VAT za udział w wycieczce?

Tak. Najczęściej po powrocie grupy z imprezy, biuro ATAS przygotowuje faktury dla tych, którzy zaznaczyli deklarację na karcie uczestnika. Najbardziej popularnym scenariuszem jest wysyłka wszystkich faktur na adres szkoły z nazwiskiem kierownika wycieczki. Wówczas do rodziców faktura trafia od nauczyciela przez ucznia.

Proszę pamiętać, że po pełnej płatności za uczestnika, rodzic fakturę może otrzymać wcześniej. Każdorazowo taka prośba wymaga informacji i kontaktu z biurem ATAS.

Faktura za zamówione świadczenia będzie wystawiona na nabywcę usługi zgodnie z poniższym rozróżnieniem:

- w przypadku gdy stroną umowy jest podmiot gospodarczy, faktura będzie wystawiona na ten podmiot,

- w przypadku gdy stroną umowy jest podmiot nie będący podmiotem gospodarczym, faktura może zostać wystawiona na szkołę publiczną, osobę fizyczną (uczestnika, rodzica/opiekuna prawnego uczestnika) lub innym podmiot dofinansowujący świadczenia objęte niniejsza umową i nie będący podmiotem gospodarczym (fundację, gminę, powiat).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.