Konkurs dla nauczycieli "Baw się. Ucz. Poznawaj!" dobiegł końca. Dziękujemy wszystkim nauczycielom za zaangażowanie i inspirujące opisy konkursowe! Jednogłośnie, laureatką 1 miejsca została pani Ewa W., która wraz ze swoimi uczniami udała się we wrześniu do Anglii na warsztaty językowe. Poniżej przedstawiamy opis wycieczki, który jest niezwykle barwny i w naszej ocenie bezsprzecznie oddaje charakter naszych wyjazdów. Poczujmy razem ten angielski klimat.
Opisz pokrótce wycieczkę szkolną zorganizowaną przez biuro ATAS, w której brałeś udział.
CHECK-LISTA UCZESTNIKÓW WYCIECZKI
✔ ekscytujący przejazd Eurotunelem pod Kanałem La Manche
✔ zwiedzanie takie miejsca, jak Big Ben, Opactwo Westminsterskie - miejsce koronacji brytyjskich władców, malowniczy park Świętego Jakuba, pałac Buckingham i Galeria Narodowa
✔ przejazd londyńskim metrem i kolejką
✔ pobyt w Greenwich, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć Południk "0”
✔ noclegi u rodzin brytyjskich, które przyjęły nas bardzo ciepło i pokazały, jak wygląda ich codzienne życie w Wielkiej Brytanii
✔ pobyt w Cambridge i okazja by poczuć się, jak studenci jednego z tamtejszych słynnych uniwersytetów
✔ Wizyta w słynnym Muzeum Figur Woskowych Madame Tussauds, gdzie wszyscy świetnie się bawili i zrobiliśmy kilkadziesiąt gigabajtów zdjęć
✔ przejazd London Eye z widokiem na panoramę Londynu podziwianą z wysokości 135 metrów – nasze MUST-SEE
✔ rejs statkiem po Tamizie
✔ spacery po urokliwych miejscach oraz chwilę wolnego na zakup pamiątek
✔ wizyta w Canterbury – z pełną powagą i zadumą
✖ Nuda
.jpg)

Czy według Ciebie wycieczka szkolna, w której uczestniczyłeś, wpisuje się w motto "Baw się. Ucz. Poznawaj!"? Uargumentuj swoją opinię.
Wycieczka naszej szkoły do Londynu (+ Oxford, Canterbury & Cambridge), a właściwie warsztaty językowe, z pewnością była niezapomnianym doświadczeniem edukacyjnym, które doskonale wpisuje się w hasło "Baw się. Ucz. Poznawaj." Oto kilka powodów, dla których warto było zabrać uczniów na taką wycieczkę:
Zabawa: Wizyta w Anglii z pewnością dostarczyła uczniom wielu emocji i niezapomnianych wrażeń. To fascynujące miasto pełne jest ciekawych miejsc do zwiedzania, takich jak London Eye, Buckingham Palace, Tower Bridge, Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud, Cambridge, Zamek w Leeds czy Big Ben. Zabawa w odkrywanie nowych miejsc zawsze jest inspirująca i wspomaga rozwój kreatywności. Pod wpływem pozytywnych uczuć, które wywołały atrakcje podczas wycieczki, rozszerzył się zakres pamięci, koncentracji i procesu myślowego uczniów i opiekunów. Nasze umysły stały się bardziej kreatywne, co ułatwiło rozwiązywanie zadań znajdujących się w zeszycie ćwiczeń, który uczniowie otrzymali na początku wycieczki. Stworzenie sprzyjającej atmosfery przez opiekunów, pilota, organizatorów i kierowców, miało kluczowe znaczenie dla efektywności uczniów i ich chęci do nauki. Nauka poprzez przyjemność przynosi lepsze rezultaty, bowiem informacje przyswajane w towarzystwie pozytywnych emocji, takich jak radość, entuzjazm czy ożywienie, mają większą szansę na stałe utrwalenie się w naszej pamięci. Nawet naukowo udowodniono, że proces uczenia się korzysta z synergii myśli i emocji.
Edukacja: Warsztaty językowe w Londynie to doskonała okazja do praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy językowej. Uczniowie mieli okazję rozmawiać z native speakerami, słuchać autentycznego języka używanego na ulicach miasta i ćwiczyć komunikację w realnych sytuacjach.
Poznawanie Kultury: Londyn to miasto o wielokulturowym charakterze, z bogatą historią i różnorodnością kulturową. Uczniowie mieli okazję zanurzyć się w atmosferze tego miasta, doświadczyć jego dziedzictwa kulturowego, spróbować lokalnej kuchni i zrozumieć, jak różnorodność wpływa na życie społeczne. Dla niektórych była to pierwsza zagraniczna wycieczka i jedyna dotychczasowa możliwość sprawdzenia swoich językowych „skills’ow”.
Stymulacja Zainteresowań: W Londynie można znaleźć liczne instytucje kulturalne, muzea, teatry czy galerie sztuki. Dla uczniów zainteresowanych sztuką czy historią była to okazja do zobaczenia na własne oczy miejsc związanych z ich pasjami i zainspirowania się. Niewątpliwie „Słoneczniki” Van Gogha zostaną długo w ich pamięci, a nie tylko na zdjęciach w ich profilach na mediach społeczności owych.
Rozwój Umiejętności Komunikacyjnych: Wymiana językowa z mieszkańcami Anglii z pewnością przyczyniły się do rozwoju umiejętności komunikacyjnych uczniów. Praktyka w mówieniu i słuchaniu w naturalnych sytuacjach jest bezcenna dla efektywnego opanowania języka obcego. Uczniowie, którzy byli gotowi zrezygnować z udziału w wycieczce z powodu wątpliwości w swoje umiejętności komunikacyjne, w czasie wycieczki nabrali pewności siebie i zwiększyli swoją samoocenę przez drobne codzienne sukcesy komunikacyjne.
W sumie, wycieczka do Londynu z warsztatami językowymi była wartościowym doświadczeniem, które integrowało elementy zabawy, edukacji i poznawania kultury. Taki holistyczny sposób nauki doskonale wpisuje się w ideę firmy ATAS, gdzie nauka staje się atrakcyjną przygodą, a jednocześnie umożliwia rozwój uczniów na wielu płaszczyznach. Mimo zmęczenia podróżą i dość intensywnego tempa spacerów przez miasto, jak na niektórych nastolatków, niechętnie wracali do Polski, chcąc się nacieszyć każdą minutą spędzoną w Anglii. Wrażenia uczniów były wyłącznie pozytywne i budujące, dlatego też nasza szkoła planuje kolejne wycieczki we współpracy z firmą Atas. Wycieczka do Londynu nie tylko poszerzyła ich horyzonty kulturowe i językowe, ale także wpłynęła pozytywnie na ich rozwój osobisty i społeczny. Uczestnicy to uczniowie różnych klas od 1 do 4 szkoły ponadpodstawowej ale udało im się zintegrować, przełamać i otworzyć na nowe znajomości, smaki i zasady, nie tylko te dotyczące ruchu ulicznego, ale również norm panujących w rodzinach gospodarzy, gdzie spędzili kilka nocy.
.jpg)
.jpg)
Mamy nadzieję, że po przeczytaniu powyższego opisu, tak jak my, oczami wyobraźni przenieśliście się do majestatycznej Anglii. Pani Ewo, jeszcze raz gratulujemy inwencji twórczej i dziękujemy za piękną fotorelację. Do zobaczenia na językowym szklaku!
