Konkurs dla nauczycieli "Baw się. Ucz. Poznawaj!" dobiegł końca. Dziękujemy wszystkim nauczycielom za zaangażowanie i inspirujące opisy konkursowe! Jednogłośnie, laureatką 1 miejsca została pani Ewa W., która wraz ze swoimi uczniami udała się we wrześniu do Anglii na warsztaty językowe. Poniżej przedstawiamy opis wycieczki, który jest niezwykle barwny i w naszej ocenie bezsprzecznie oddaje charakter naszych wyjazdów. Poczujmy razem ten angielski klimat.
Opisz pokrótce wycieczkę szkolną zorganizowaną przez biuro ATAS, w której brałeś udział.
CHECK-LISTA UCZESTNIKÓW WYCIECZKI
✔ ekscytujący przejazd Eurotunelem pod Kanałem La Manche
✔ zwiedzanie takie miejsca, jak Big Ben, Opactwo Westminsterskie - miejsce koronacji brytyjskich władców, malowniczy park Świętego Jakuba, pałac Buckingham i Galeria Narodowa
✔ przejazd londyńskim metrem i kolejką
✔ pobyt w Greenwich, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć Południk "0”
✔ noclegi u rodzin brytyjskich, które przyjęły nas bardzo ciepło i pokazały, jak wygląda ich codzienne życie w Wielkiej Brytanii
✔ pobyt w Cambridge i okazja by poczuć się, jak studenci jednego z tamtejszych słynnych uniwersytetów
✔ Wizyta w słynnym Muzeum Figur Woskowych Madame Tussauds, gdzie wszyscy świetnie się bawili i zrobiliśmy kilkadziesiąt gigabajtów zdjęć
✔ przejazd London Eye z widokiem na panoramę Londynu podziwianą z wysokości 135 metrów – nasze MUST-SEE
✔ rejs statkiem po Tamizie
✔ spacery po urokliwych miejscach oraz chwilę wolnego na zakup pamiątek
✔ wizyta w Canterbury – z pełną powagą i zadumą
✖ Nuda
Czy według Ciebie wycieczka szkolna, w której uczestniczyłeś, wpisuje się w motto "Baw się. Ucz. Poznawaj!"? Uargumentuj swoją opinię.
Wycieczka naszej szkoły do Londynu (+ Oxford, Canterbury & Cambridge), a właściwie warsztaty językowe, z pewnością była niezapomnianym doświadczeniem edukacyjnym, które doskonale wpisuje się w hasło "Baw się. Ucz. Poznawaj." Oto kilka powodów, dla których warto było zabrać uczniów na taką wycieczkę:
Zabawa: Wizyta w Anglii z pewnością dostarczyła uczniom wielu emocji i niezapomnianych wrażeń. To fascynujące miasto pełne jest ciekawych miejsc do zwiedzania, takich jak London Eye, Buckingham Palace, Tower Bridge, Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud, Cambridge, Zamek w Leeds czy Big Ben. Zabawa w odkrywanie nowych miejsc zawsze jest inspirująca i wspomaga rozwój kreatywności. Pod wpływem pozytywnych uczuć, które wywołały atrakcje podczas wycieczki, rozszerzył się zakres pamięci, koncentracji i procesu myślowego uczniów i opiekunów. Nasze umysły stały się bardziej kreatywne, co ułatwiło rozwiązywanie zadań znajdujących się w zeszycie ćwiczeń, który uczniowie otrzymali na początku wycieczki. Stworzenie sprzyjającej atmosfery przez opiekunów, pilota, organizatorów i kierowców, miało kluczowe znaczenie dla efektywności uczniów i ich chęci do nauki. Nauka poprzez przyjemność przynosi lepsze rezultaty, bowiem informacje przyswajane w towarzystwie pozytywnych emocji, takich jak radość, entuzjazm czy ożywienie, mają większą szansę na stałe utrwalenie się w naszej pamięci. Nawet naukowo udowodniono, że proces uczenia się korzysta z synergii myśli i emocji.
Edukacja: Warsztaty językowe w Londynie to doskonała okazja do praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy językowej. Uczniowie mieli okazję rozmawiać z native speakerami, słuchać autentycznego języka używanego na ulicach miasta i ćwiczyć komunikację w realnych sytuacjach.
Poznawanie Kultury: Londyn to miasto o wielokulturowym charakterze, z bogatą historią i różnorodnością kulturową. Uczniowie mieli okazję zanurzyć się w atmosferze tego miasta, doświadczyć jego dziedzictwa kulturowego, spróbować lokalnej kuchni i zrozumieć, jak różnorodność wpływa na życie społeczne. Dla niektórych była to pierwsza zagraniczna wycieczka i jedyna dotychczasowa możliwość sprawdzenia swoich językowych „skills’ow”.
Stymulacja Zainteresowań: W Londynie można znaleźć liczne instytucje kulturalne, muzea, teatry czy galerie sztuki. Dla uczniów zainteresowanych sztuką czy historią była to okazja do zobaczenia na własne oczy miejsc związanych z ich pasjami i zainspirowania się. Niewątpliwie „Słoneczniki” Van Gogha zostaną długo w ich pamięci, a nie tylko na zdjęciach w ich profilach na mediach społeczności owych.
Rozwój Umiejętności Komunikacyjnych: Wymiana językowa z mieszkańcami Anglii z pewnością przyczyniły się do rozwoju umiejętności komunikacyjnych uczniów. Praktyka w mówieniu i słuchaniu w naturalnych sytuacjach jest bezcenna dla efektywnego opanowania języka obcego. Uczniowie, którzy byli gotowi zrezygnować z udziału w wycieczce z powodu wątpliwości w swoje umiejętności komunikacyjne, w czasie wycieczki nabrali pewności siebie i zwiększyli swoją samoocenę przez drobne codzienne sukcesy komunikacyjne.
W sumie, wycieczka do Londynu z warsztatami językowymi była wartościowym doświadczeniem, które integrowało elementy zabawy, edukacji i poznawania kultury. Taki holistyczny sposób nauki doskonale wpisuje się w ideę firmy ATAS, gdzie nauka staje się atrakcyjną przygodą, a jednocześnie umożliwia rozwój uczniów na wielu płaszczyznach. Mimo zmęczenia podróżą i dość intensywnego tempa spacerów przez miasto, jak na niektórych nastolatków, niechętnie wracali do Polski, chcąc się nacieszyć każdą minutą spędzoną w Anglii. Wrażenia uczniów były wyłącznie pozytywne i budujące, dlatego też nasza szkoła planuje kolejne wycieczki we współpracy z firmą Atas. Wycieczka do Londynu nie tylko poszerzyła ich horyzonty kulturowe i językowe, ale także wpłynęła pozytywnie na ich rozwój osobisty i społeczny. Uczestnicy to uczniowie różnych klas od 1 do 4 szkoły ponadpodstawowej ale udało im się zintegrować, przełamać i otworzyć na nowe znajomości, smaki i zasady, nie tylko te dotyczące ruchu ulicznego, ale również norm panujących w rodzinach gospodarzy, gdzie spędzili kilka nocy.
Mamy nadzieję, że po przeczytaniu powyższego opisu, tak jak my, oczami wyobraźni przenieśliście się do majestatycznej Anglii. Pani Ewo, jeszcze raz gratulujemy inwencji twórczej i dziękujemy za piękną fotorelację. Do zobaczenia na językowym szklaku!