Londyn to bez wątpienia raj dla miłośników historii, mody oraz rodziny królewskiej ;) Nie brak tu zabytków, zielonych parków oraz różnych kultur z całego świata. Londyn oferuje tak wiele, że zobaczenie wszystkiego oraz odwiedzenie każdej atrakcji stanowi rzecz wręcz niemożliwą. Musimy jednak przyznać, że całkiem sprawnie opanowaliśmy to miasto, a podczas sześciodniowej wycieczki do stolicy Anglii, odhaczyliśmy wszystkie najważniejsze punkty na liście “Must see”. Zresztą, podczas naszej ostatniej wizyty w Londynie nie było inaczej, kiedy to na przełomie marca i kwietnia realizowaliśmy warsztaty językowe z grupą szkolną.
Pisząc o podróży do Anglii, czytelnika zapewne najbardziej zainteresują informacja, związana z samym wjazdem do tego kraju. Zatem nie trzymając w niepewności, potwierdzamy, że od 18 marca można podróżować do Wielkiej Brytanii bez żadnych obostrzeń. Zarówno osoby zaszczepione na Covid-19, jak również osoby bez szczepień nie muszą przed przyjazdem wykonywać testów ani okazywać żadnych zaświadczeń. Zdjęty został także obowiązek wypełniania formularza lokalizacyjnego. Zasady te dotyczą wyjazdów indywidualnych, jak również organizatorów wyjazdów grupowych :)
Zapraszamy na krótki przedsmak wycieczki szkolnej do Londynu :)
Wielka Brytania wróciła do normalności
Gdybyśmy mieli w jednym zdaniu podsumować relacje z wycieczki szkolnej do Londynu przez naszego kierownika, panią Annę Wawrów, to brzmiałoby ono następująco: Jest jak dawniej! Nie ma już żadnych dodatkowych zasad covidowych, a sama sytuacja na miejscu przypomina stan sprzed pandemii. W Londynie można było już spotkać inne grupy wycieczkowe z Polski oraz z innych krajów europejskich. Turystów przybywa, a szczególnie w marcu ich liczba była zbliżona do lat poprzednich, kiedy to granice Wielkiej Brytanii zostały otwarte dla wszystkich. Przykładowo przy Leicester Square, miejsca cieszącego się szczególną popularnością w porze lunchu, można było spotkać grupy zwiedzające oraz dużo młodzieży. Z kolei podczas zmiany warty przy pałacu Buckingham również nie brakowało obecności turystów, dla których z pewnością to wydarzenie było jednym z głównych punktów “must see”.
Byliśmy zatem świadkami jak w stolicy Anglii, wszystko wróciło do normalności. Mieszkańcy pracują stacjonarnie, korzystają z restauracji i pubów, wykonują dawne aktywności. Jednym z naszych nieodłącznych elementów poruszania się po mieście jest słynne metro “underground”, które również zaczęło żyć jak dawniej - Brytyjczycy przesiedli się z samochodów i chętniej korzystają z tego środka transportu. Maseczki nie są dłużej wymagane, choć można było jeszcze spotkać osoby, które wciąż z nich korzystają.
Sama podróż do Zjednoczonego Królestwa przebiegała bardzo spokojnie. W drodze powrotnej osoby niezaszczepione w kierunku koronawirusa musiały wykonać test przed wjazdem do Francji - jest to aktualny wymóg państwa francuskiego przy tranzycie z UK. Jednak jak się okazało podczas przejazdu Eurotunelem, sprawdzane były jedynie paszporty podróżnych. W tym miejscu przypominamy, że jedynym dokumentem uprawniający do wjazdu na terytorium Wielkiej Brytanii jest ważny paszport.
Wycieczka szkolna do Londynu z grupą szkolną
Czymże byłaby wycieczka szkolna do Londynu bez spaceru po Westminsterze, obok Big Ben'a, Pałacu Buckingham czy też bez londyńskich zakupach na słynnym Oxford Street. Gdy do tego podróżujemy z pozytywnie nastawioną młodzieżą, chętną do zwiedzania to mamy już pakiet idealny. Tak więc, z uczniami ze szkoły podstawowej w Żorach, odwiedziliśmy Tower of London, Muzeum Historii Naturalnej i Muzeum Nauki. Dużo wrażeń dostarczyła nam przejażdżka diabelskim młynie czyli London Eye, czy rejs statkiem po Tamizie, a nadto rozrywka w świecie gwiazd i celebrytów w Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud's. Nie zabrakło nas także przy jednym z najsłynniejszych skrzyżowań - Piccadilly Circus, które głównie kojarzone jest za sprawą wielkich ekranów z wyświetlanymi reklamami. Z kolei wytchnienie znaleźliśmy w Parku Św. Jakuba oraz w Parku Królewskim w Greenwich. Całość uzupełniły ćwiczenia językowe i praca z zeszytem ćwiczeń podczas zwiedzania oraz integracja z rodziną goszczącą, u której młodzież była zakwaterowana.